dinsdag 25 oktober 2011

Wintertijd.

Ik ken iemand die houdt niet van de zomer. Dan voelt ze zich ongemakkelijk, opgesloten in warme lucht en snakt ze naar frisse zuurstofrijke herfst stormen. Als ik buiten uit m'n broek waai, en de regen in mijn nek sijpelt dan weet ik dat zij loopt te genieten.
Misschien is het wel de enige volwassene die nog steeds bergen droge herfstbladeren op-schopt (sorry straatveger) en als de eerste sneeuwvlokjes vallen dan kan ze zich niet beheersen en moet ze naar buiten.
Zo kan het gebeuren dat haar man haar midden in de nacht wekt omdat het sneeuwt en hij weet dat ze dat niet wil missen.
Ik denk dat ze in een vorig leven sneeuwman is geweest. Zoiets raak je nooit helemaal kwijt. Enfin ik ga nog een trui aantrekken en de kachel hoger zetten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten