maandag 10 oktober 2011

C & L , twee beste vriendinnen aan het stapelen.

Al lachend kwamen ze binnen, twee beste vriendinnen die elkaar al heel lang kennen. Omdat er deze dag geen andere workshoppers waren konden ze alle ruimte en tijd besteden, en dat was maar goed ook want deze meiden kwamen met een missie: Een bruikbare mooie etagere die goed in het interieur zou passen.
Als workshoppers van te voren al bedacht hebben waar ze de etagere in huis willen plaatsen dan vind ik dat geweldig leuk. Beter kun je niet beginnen denk ik.
Vrijblijvend? Niks daarvan, gemotiveerd en kritisch snuffelden zij zich een weg door de massa uitgestald servies. Kiezen blijkt toch altijd weer het moeilijkste maar ook leukste klusje.
Met respect voor elkaars keuze, maar zich bewust van de  smaakverschillen konden zij elkaar helpen in momenten van twijfel, en hoewel ze elkaar vrolijk konden uit- en toelachten, waren ze ook serieus en doelgericht.
Het kiezen van serviesstukken mag dan het moeilijkste klusje zijn, het is ook het gedeelte waar de creativiteit zichtbaar wordt en waar ik mij zo min mogelijk mee bemoei. Alleen wat praktische hulp of een kleine aanbeveling hier of daar. Tenzij men echt zou verdrinken in de hoeveelheid keuze, dan kan ik natuurlijk een beetje sturen. Dat was nu echter niet nodig, deze dames lieten zich niet afschrikken door serieuze twijfel, en na wat zoeken was er al snel een goede KLIK. Dat is het moment waarop de eerst schijnbaar losse serviesdelen in elkaar lijken te grijpen en de stapeling qua kleur en balans AF raakt.
Dan is het nog een kwestie van kleine verbeteringen hier of daar maar  eigenlijk al een uitgemaakte zaak.
Dan volgt het minst leuke maar ook belangrijke deel van de actie: door meten en aantekenen zorgen dat de middenas van de etagere ook zo goed mogelijk in het midden zit.  Ook al is meten een snertklus, als je dit goed doet zal het lijmen met sneldrogende krachtlijm geen stress opleveren.
L en C lieten zich ook hier niet door uit het veld slaan.
Kijk zelf naar het bijzonder geslaagde resultaat. Deze etagères zouden in een glossy interieur tijdschrift niet misstaan.








Een workshop die ik mij zal herinneren als zeer gezellig en geslaagd. Met dank dames!

1 opmerking:

  1. Weer heel mooi geworden!! Ik heb nu al zin in 1 novemberrrr.

    xxxx, Cash en Co

    BeantwoordenVerwijderen