woensdag 27 juli 2011

Proefkonijnen 2

Ook vandaag huppelden er twee proefkonijnen binnen in mijn atelier om een etagere te gaan maken.
Deze keer stond al het servies goed, dus keurig op stijl en kleur gerangschikt in kast en rek, en dat ziet er bijzonder aantrekkelijk uit. Dat vonden mijn konijnen ook en al snel stonden zij met glimmende oogjes en enthousiaste kreten uitend voor de kasten. " oh kijk dat ouderwetse bordje nou en dat mooie kopje en OH die gebloemde is ook snoezig!  "
Die reactie is mij wel bekend, want, al sta ik niet kirrend in de kringloop winkels, als ik mijn mandje vol bruikbare leuke dingen heb dan loop ik gelukzalig naar de kassa.
Natuurlijk eerst een kop koffie met elkaar gedronken en gekeken naar het serviesgoed dat zij zelf bij zich hadden om eventueel te gebruiken. Dat was overigens ook heel fraai!
Het uitzoeken van het te gebruiken servies was een feestje. Geen makkelijk feestje want het blijft natuurlijk jammer om tot de conclusie te komen dat juist 'dat kopje' waar je meteen verliefd op was, niet past bij je in opbouw zijnde etagere.
En VOOR je dan echt helemaal, en ik bedoel ECHT HELEMAAL tevreden bent heb je heel wat keuzes moeten maken en gestapeld en gestapeld en gestapeld.  En dan toch nog even een keertje opnieuw stapelen want misschien is dat ene groene bekertje toch beter dan dat andere groene bekertje.
Wat eerst een rommeltje van -niet-te-rijmen- kopjes en bordjes was, blijkt plotseling een prachtige eenheid te zijn geworden. Een klein wondertje mag dat best genoemd worden!
De foto's zal ik hieronder plaatsen.
Ondanks vrolijk gebabbel en gelach tussendoor, is er met grote concentratie en precisie gewerkt dat kun je volgens mij wel zien.







Enfin kijk zelf maar.

1 opmerking:

  1. Lieve Gieta, het was een super middag, wat een keus, zo geweldig hoe alles klaar stond!!
    Je uitleg was super en wat een geduld heb je met mensen zoals ik die alles veel te snel willen ;o))

    M'n etagere staat te pronken op de kast en ik krijg zulke leuke complimentjes.

    BeantwoordenVerwijderen